Referință LibreOffice Calc la o altă foaie sau registru de lucru extern

 Când lucrați cu mai multe registre de lucru sau foi de lucru, este adesea necesar să trimiteți înapoi sau să preluați date din diferite registre de lucru în registrul de lucru curent. Acest lucru vă ajută să vă mențineți munca modulară și mai puțin complexă. În LibreOffice Calc, îl puteți realiza folosind o referință externă.

Referință externă, după cum spune și numele, o referire la un fișier extern (registru de lucru) sau o celulă din acel registru de lucru. Și referința poate fi de orice formă, cu o cale complet calificată cu foldere sau servere.

Referință externă
Referință externă

Există două tipuri de referințe externe pe care le puteți face în Calc .

  1. Calc referință la o altă foaie.
  2. Calc referință la un alt registru de lucru.

Cum se face referire la o altă foaie în Calc

Pentru a face referire la orice celulă sau interval de celule dintr-o altă foaie de lucru, puneți dolar „$” urmat de numele foii, apoi un punct (.), apoi adresa celulei.

$nume_foaia.adresa_celulei

De exemplu, pentru a vă referi la celula C3 din Sheet2, ar trebui să utilizați

=$Foaie 2. C3

Pentru a trimite o serie de celule în formula dvs., utilizați formatul de mai jos.

=$nume_foaia.firstcell:lastcell

De exemplu, pentru a trimite celulele de la C3 la E4 în Sheet2, utilizați mai jos.

=$Sheet2.C3:E4

Notă

Dacă numele foii dvs. conține spații sau caractere speciale, includeți numele foii între ghilimele simple ('). Ca mai jos.

=$„Planul de proiect”.A1:A3

Cum să faceți referire la un alt registru de lucru în Calc

Pentru a crea o referință externă la un registru de lucru, utilizați numele registrului de lucru urmat de „#” și semnul dolarului „$”, apoi numele foii urmat de un punct „”. și adresa celulei sau a zonei. Deci, în conformitate cu aceasta, puteți utiliza formatul de referință de mai jos pentru a crea o referință externă la un registru de lucru deschis:

workbook_name#$sheet_name.firstcell:lastcell
MainProject.ods#$'Plan de proiect'.A1:A3

De exemplu, dacă doriți să însumați intervalul de mai sus A1:A3, puteți utiliza formula de mai jos:

=SUM(MainProject.ods#$'Plan de proiect'.A1:A3)

Exemple și note de utilizare

  • Utilizați întotdeauna calea completă a fișierelor *.ods Calc în formula de referință.
  • Pentru sistemele bazate pe Linux, utilizați formula de mai jos, așa cum se arată în exemplu:
='file:///home/arindam/price.ods'#$'prețul fructelor'.B2
  • Pentru Windows, utilizați formula de mai jos, așa cum se arată în exemplu:
='file:///D:/price.ods'#$'prețul fructelor'.B2
  • Dacă numele fișierului sau al foii dvs. au caractere speciale, cum ar fi spațiu, ar trebui să includeți formula în ghilimele simple ('), după cum urmează:
  • Când vă referiți la un registru de lucru extern, Calc folosește întotdeauna referință absolută. Așadar, nu uitați să schimbați semnul dolarului ($) pentru a face referință relativă sau mixtă, în funcție de nevoile dvs.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum să măriți și să micșorați în LibreOffice Writer

Creați o bază de date și un tabel în LibreOffice Base [Ghid pentru începători]

Scrieți primul Python Macro în LibreOffice